Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

''Ο αερας φυσουσε σα γυφτος" του Ξηρολιμνιωτη Λαμπη Κυριαζιδη.

''Ο αερας φυσουσε σα γυφτος"
 
Ηταν ανοιξη του1994 και επρεπε να επισκεφτω για πρωτη φορα ενα φιλο μου στο Μαρουσι οδος Ναουσης αριθ.5.
Δεν δυσκολευτηκα να βρω την οδο. .αλλα τον αριθμο γιατι ηταν ολες μονοκατοικιες και οι αριθμοι καλα κρυμμενοι στις μπουκαμπιλιες και στις αγριοτριανταφυλλιες .Και φυσουσε ενας δυνατος αερας σαν γυφτος οπως ξεκιναει ενα μυθιστορημα ο Λουντεμης

.Καποια στιγμη σε μια απανεμη εισοδο(κολτουκ) βλεπω καποιον κυριο βολεμενο σε μια ξυλινη πολυθρονα. .Κουστουματος με μια καπαρντινα στους ωμους και βλεμμα απλανες. .Καλησπερισα ευγενικα και ζητησα πληροφοριες. .Διπλα ειναι ,μου ειπε με βραχνη φωνη.Ποιον ψαχνεις τον κ Παναγιωτη;Ναι του ειπα,ευχαριστω.Ειναι μεσα, καλο παιδι ημουν Διοικητης του στην Αεροπορια. .Λεγομαι Λυπηριδης. .
Με το που ακουσα Λυπηριδης γυρισα πισω . .Θυμηθηκα πως καποιος ξηρολιμνιωτης τον ειχε διοικητη. .Απο που ειστε;τη μητερα μου τη λενε Ανατολη Λυπηριδου. .Απο την Πτολεμαιδα τη μανα μου τη λεγανε Τσιοφα(Σοφια). .Εδω υπαρχει "ψωμι"σκεφτηκα και απιφασισα την πληρη ανακριση. .Ματαια ομως γιατι βγηκε απο μεσα η γρια συζυγος του :Ελα,ελα δεν χορτασες αερα,ελα να παρεις τα χαπια σου. .Τον επθασε απ το χερι και τον τσιοκανισε μεσα. .Προλαβε και μ ενα νευμα του χεριου του με καληνυχτησε.,.Με τη σκεψη οτι θα τον ξαναβρω μπηκα στο σπιτι του φιλου μου. .Οπου τους διηγηθηκα το περιστατικο και μου ειπαν οτι τον εχουν σε απομονωση. .Τηλεφωνησα στη μανα μου και μου ειπε οτι την ηξερε την Τσιοφα τη μανα του.Μεσολαβησε "Πασχα" και οταν ξαναπηγα δυστυχως με πληροφορησαν οτι απεβιωσε. .ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΟ ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΚΟ ΔΕΝΤΡΟ ΝΑ ΤΟ ΜΑΘΕΙ. .
Σκαλιζοντας τελευταια τα συρταρια επεσε στα χερια μου ενα παμπαλαιο χαρτι . κληρονομια της γιαγιας μου Σταλης. .οπου ειναι κατα γεγραμμενο το γενεαλογικο δεντρο του παππου Λυπηριδη Μιχαηλ ,γραμμενο σε χαρτι σαν στυποχαρτο. ,απο τον Ιερεα Λυπηριδη Γεωργιο αρχιζοντας απο το 1870 μεχρι το 1916. ."Ο Θεος να διαφυλαττει τους ενταυθα εγγεγραμμενους. ."γραφει στον προλογο του. .και με βυζαντινιγραμματα. . Και συνεχιζει . .υπανδρεφθη. .εγεννηθη. . απεβιωσε. .ο ταδε κλπ . .Τα ονοματα πιυ καταγραφονται.Χαραλαμπος,Χρηστος,Ανατολη,Αθανασιος,Μιλτιαδης,Μιχαηλ,Γαβριηλ,Γεωργιος,Παναγιωτης,Κυριακη κλπΟνοματα γνωστα στο Λυπηριδαιικο. .Τωρα σκεφτομαι ποσο σημαντικο εργο ξεκινησε ο αειμνηστος Γιαννης Βασιλειαδης .Δυσκολο να πιασει καποιος την κλωστη εκει που την αφησε ο Γιαννης. .Απλα αν ο καθενας καταγραψει τα δικα του κλαδια του γενεαλογικου του δεντρου ,καθαρογραφουν και τυπωθουν σε ενα βιβλιο και ας υπαρχει σαν Μουσειακο Ειδος για τις επιμενες γενεες. .
Εκτος αν φυσηξει ο αερας σαν γυφτος ξανα. .Το πιο πιθανο. .

Σχόλια




ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙΡΟΥ ΓΙΑ ΞΗΡΟΛΙΜΝΗ

Δείτε ποιός γιορτάζει σήμερα

email ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ - contact email

xirolimni2@yahoo.gr

Αρχείο

Εμφάνιση περισσότερων